Власники транспортних засобів з невеликим досвідом водіння можуть робити низку помилок. Серед них - застосування низькоякісного палива. Автолюбителі вважають, що ніякої катастрофи немає, але зате можна здорово заощадити на пальному. Однак, як правило, наслідки вельми сумні.
Використання поганого палива: як зрозуміти
Прийнято вважати, що сучасні машини високотехнологічні. Їм нічого не страшно: справляються з інтенсивними навантаженнями, оснащені електронікою, функціонують від комп'ютера. Але, тим не менш, транспорт доволі чутливий. Особливо це стосується системи впорскування.
На збої в експлуатації автомобіля вказують такі ознаки:
- збільшується витрата палива;
- виникнення проблем із запуском;
- зниження потужності;
- індикатор Check Engine, що постійно загоряється.
Є й більш специфічні моменти, які вже можна побачити в процесі діагностики:
- утворення нагару на свічках запалювання (або червоний, або чорний);
- щільний наліт на інжекторі - через це ускладнюється потрапляння палива в камеру згоряння;
- постійні засмічення і відкладення.
Головний привід для занепокоєння: поломка може настати в будь-який момент - через деякий час або практично відразу. Але результат у підсумку один - доставка транспортного засобу в майстерню і ремонт.
Низькоякісне паливо і добавки
Фахівці називають кілька речовин, через які у пального погіршуються його властивості.
У поганого палива занадто маленьке октанове число: через це воно не буде рівномірно згоряти в камері ДВЗ. Надлишок сірки - теж тривожний сигнал. Оксид, що утворюється в процесі, з'єднується з водяною парою, і в підсумку виходить невелика (але небезпечна для комплектуючих) кількість сірчаної кислоти.
Розведення палива водою ні до чого доброго не призводить. Взимку вона замерзає, фільтри (що не пропускають її) перестають нормально функціонувати. Бензол досить токсичний, його застосування загрожує виникненням нагару.
Для підвищення октанового числа додають спеціальні ароматичні вуглеводні, спирти та ефіри. Однак від них з'являється нагар, підвищується споживання пального.
Вплив низькоякісного палива на основні вузли
Тепер необхідно розглянути вплив неякісного пального на окремі компоненти:
- свічки і котушки запалювання - забиваються або повністю перестають працювати через перегрів;
- фільтри - руйнуються через використання присадок або забиваються;
- система впуск-випуску - вона перегрівається, що позначається на стані випускних клапанів (просто згорають); каталізатор плавиться і обсипається;
- циліндри, поршні, кільця - під впливом високих температур деформуються; через пил від каталізатора стінки покриваються мікроскопічними подряпинами;
- датчики детонації та кисню - виходять з ладу внаслідок перевантаження.
Усі компоненти паливної системи авто тісно взаємодіють один з одним. Практично відразу або поступово машина почне здавати.
Рекомендації щодо запобігання проблемам
Перерахованих проблем реально уникнути, якщо взяти на озброєння кілька простих порад. Перша і найважливіша - заправка автомобіля тільки на надійних АЗС (зі збереженням чека). У жодному разі не можна брати паливо «на розлив» у місці, де відсутні відповідні ліцензії.
Допускається застосування конкретного типу пального згідно з приписами компанії-виробника транспортних засобів.
Якщо вам для ремонту паливної системи необхідні нові запчастини, наш інтернет-магазин «ТОмаркет» готовий прийти до вас на допомогу. У нас можна купити оригінальні комплектуючі провідних світових марок за оптимальною вартістю. Менеджери проконсультують вас про товар, оплату та доставку.